30. 12. 2016.

Uvrnuta pogača Sunce

Uvrnuta pogača Sunce - Magična Oklagija

Nedelja je jedini dan u sedmici kada je cela porodica na okupu. Tada se potrudimo da uz barem dva obroka budemo svi zajedno, da razgovaramo i uživamo u jelu. Iako cele nedelje ustajem u cik zore, ne predstavlja mi problem ni da nedeljom ustanem rano i zamesim neko testo. Nekako je spontano to postala tradicija: obično napravim fokaču, lepinje sa zatarom, a nekada probam nešto novo i neobično. Tada kada svi spavaju imam i najviše vremena za sebe. Zamesim testo, dok se testo odmara i nadolazi, uspem da pročitam nekoliko stranica davno započete knjige. Razmesim testo, oblikujem i opet ostavim da još jednom nadođe. Dok se testo peče, čuje se buđenje i koraci još nerasanjenih lica koja idu pravo u kuhinju, jer ih je probudio miris pečenog testa, i odmah pitanje — Šta imamo za doručak? To su trenuci koji me čine srećnom i zadovoljnom.

Između doručka i ručka volim da se odmaram uz neku kulinarsku emisiju, a najčešće je to bilo takmičenje poslastičara The Great British Bake Off. U toj emisiji sam videla izradu uvrnute pogače, gde je originalno punjenje pesto, Pošto sam htela nešto drugačije, nekako se logično nametnula tapenada, jer za punjenje je najbolje da fil bude gust. Izgled punjenog hleba je ono što me je isprva privuklo da ga napravim. Kada sam izvadila pečenu pogaču iz rerne, prva asocijacija mi je bila sunce sa raširenim zracima, kao sa dečijih crteža koje sam dobijala dok su moja deca išla u vrtić. ☀️

Potrebno je:


  • 500g brašna
  • 10g soli
  • 25g šećera
  • kesica suvog kvasca
  • 50ml maslinovog ulja
  • 250ml mlakog mleka
  • 4 kašičice tapenade


Priprema:


  1. U mlako mleko dodajte šećer i kvasac i 1 kašičicu brašna. Promešajte i ostavite da kvasac nadođe.
  2. U brašno dodajte so, maslinovo ulje i nadošli kvasac. Umesite glatko testo. Ostavite ga na oko sat vremena da naraste.
  3. Nadošlo testo podelite na dva jednaka dela. Oba dela razvucite oklagijom u krugove željene veličine (moje testo je bilo prečnika 31 cm). Premažite ga sa 4 kašičice tapenade i prekrijte drugim krugom.
  4. Na sredinu testa stavite čašu. Od čaše ka spoljim stranama testa secite testo nožem na šire trake, tako da se idući od čaše ka rubovima trake šire (vidite model pripreme ispod).
  5. Trake uvrnuti 3-4 puta, pazeći da traka ne pukne na mestu gde je tanja.
  6. Peći na 180℃ u prethodno zagrejanoj rerni, 35-40 minuta (u zavisnosti od rerne, možda Vam bude potrebno više ili manje vremena).

Uvrnuta pogača Sunce - Magična Oklagija
Model pripreme
Uvrnuta pogača Sunce - Magična Oklagija
Tapenada Uvrnuta pogača Sunce
Uvrnuta pogača Sunce i tapenada
Uvrnuta pogača Sunce - Magična Oklagija

1 коментар: